همه چيز راجب لوازم خانگي
نمايندگي معتبر لوازم خانگي

آشنايي با سيستم جاروبرقي

جارو برقي داري هسته ي مركزي به اسم موتور است كه توسط جريان برق روشن شده و شروع به كار ميكند.موتور باعث به حركت آوردن فن  ميشود و فن موجود در موتور جاروبرقي باعث قدرت مكش آن مي‌شود، لوله‌ي جاروبرقي گرد و خاك و آشغال‌ها را به سمت يك محوطه هدايت و در يك كيسه خالي مي‌كند. در برخي از مدل‌هاي جاروبرقي در كنار مكش، يك برس چرخنده يا كانيستر هم هستند كه گرد و خاك را از بين فرش جدا كرده و به مكش جاروبرقي كمك مي‌كند، پس وقتي مشكلي در كاهش  مكش جاروبرقي رخ مي‌دهد بايد تمامي قسمت‌هاي جاروبرقي را كنترل كرده و مشكل را پيدا و رفع كرد كه در اين قسمت به آن مي‌پردازيم.

مهمترين علل كاهش مكش جاروبرقي

علل اين مشكل ميتواند بسيار متعدد باشد و به قطعات مختلفي از دستگاه شما مربوط شود. ما در زير سعي كرديم رايج ترين علت هاي كاهش قدرت مكش از گرفتگي مسير و لوله تا علت هاي فني تر را بيان كنيم كه دنهايت اگر شانس با شما يار نباشد ايراد به موتور دستگاه مربوط ميشود و شما حتما نياز به يه متخصص داريد تا ابتدا موتور را ايراد گير و سپس تعمير كند.

گرفتگي لوله خرطومي

هنگامي ‌كه جاروبرقي را روشن مي‌كنيد تمام ذرات و زباله‌هاي روي زمين توسط لوله خرطومي به درون كيسه‌ي زباله‌ي جاروبرقي هدايت مي‌شود. گاهي اوقات حتي وسيله‌اي كوچكي در دسته جاروبرقي گير مي‌كند يا ممكن است پرزهاي فرش در يك محل جمع شوند و در لوله خرطومي گير كنند كه اين امر نيز مي‌تواند يكي ديگر از علت‌هاي كاهش مكش جاروبرقي باشد.

براي اين‌ كه متوجه شويم در لوله خرطومي وسيله‌اي گير كرده است يا نه، مي‌توانيد دست‌ خود را جلوي دهانه‌ي جاروبرقي بگيريد؛ اگر احساس كرديد كه جارو نمي‌تواند عمل مكش را به‌خوبي انجام دهد، بدانيد كه گرفتگي در درون لوله‌ي جاروبرقي شما رخ ‌داده است.

نشتي هوا از اتصالات

اتصالات بين لوله و جاروبرقي را مورد بررسي قرار دهيد، سفت نبودن اتصالات مي‌تواند موجب شود كه جريان هواي جاروبرقي از درزها خارج گردد و توان مكش جاروبرقي كم شود. نشتي هوا در لوله جاروبرقي مشكل رايجي محسوب مي‌شود كه ممكن است به خاطر سوراخ‌ها، شكاف‌ها و يا اتصال ضعيف بين لوله و جاروبرقي باشد. با بررسي دقيق لوله و اتصالات آن مي‌توانيد خودتان قسمت‌هاي آسيب‌ديده را ببينيد.

بيشتر اوقات اين اتفاق در اتصال لوله خرطومي به محفظه‌ي جاروبرقي رخ مي‌دهد، ممكن است كه آن را به ‌درستي سر جايش سفت نكرده باشيد. اگر از اين قسمت هوا وارد جاروبرقي شود، مكش جاروبرقي به كف نخواهد رسيد و اين امر نيز يكي از علت ‌هاي كاهش مكش جاروبرقي محسوب مي‌شود.

گرفتگي پارويي 

از ديگر علت‌هاي كاهش مكش جاروبرقي مي‌توان به گرفتگي پارويي اشاره كرد، همان‌طور كه امكان دارد وسيله‌اي در خرطومي گير كند، در پارويي نيز امكان دارد تجمع مو و پرز فرش سبب شود تا مانعي در پارويي به وجود بيابد كه در مكش جاروبرقي تاثير به سزايي دارد. به همين خاطر بهتر است كه مرتبا پارويي را از خرطومي جدا كنيد و راه ورودي آن را مورد بررسي قرار دهيد و از نبود هرگونه گرفتگي در پارويي اطمينان حاصل فرماييد.

خرابي موتور

اگر تمامي موارد فوق را بررسي كرديد و به نتيجه نرسيديد، احتمالا مشكل از موتور جاروبرقي است؛ در برخي از جاروبرقي‌ها، موتور از يك تيغه فن پلاستيكي در حال چرخش براي رسيدن به مكش استفاده مي‌كند كه به ‌طور مستقيم به محور موتور وصل مي‌شود. خاك و زباله‌ها از ميان پره‌ها عبور مي‌كنند و به داخل كيسه فشرده مي‌شوند؛ اگر هر يك از اين پره‌ها شكسته شده باشد، موتور ممكن است بلرزد يا خاموش شود و اين نيز مي‌تواند يكي ديگر از علت‌هاي كاهش مكش جاروبرقي باشد، در اين صورت بايد تيغه فن را تعويض كنيد.

هر يك از موارد نام برده شده دليلي بر كاهش مكش جاروبرقي محسوب مي‌شود كه بايد به آن‌ها توجه شود؛ بنابراين در صورت بروز چنين مشكلي، حتما اقدامات لازم را براي برطرف كردن آن‌ها انجام دهيد تا مشكل بزرگتر و جدي تري پيش نيايد.

شكستن پروانه و كالكتور

در جاروبرقي ها يك پروانه وجود دارد كه به كمك شيف اصلي ميچرخد، در اصل مكش به كمك همين پروانه در خرطومي ايجاد ميشود و ميتواد زباله ها را به درون خود بكشد. بديهيست كه در صورت شكستن يا آسيب ديدن به اين پروانه ها عمليات مكش دستگاه با اختلال رو به رو ميشود. بهتره براي تعمير و تعويض اين قطعه حتما از يك متخصص تعمير جاروبرقي كمك بگيريد.

تنظيمات اشتباه

چك كردن تنظيمات دستگاه از جمله موارد مهم در زماني است كه مكش جاروبرقي شما كم شده، هرچند نبايد از چك كردن دوره اي آن غافل بشويد. براي شروع بلند لوله خوطومي را چك كنيد طول زياد باعث ضعيف شدن مكش ميشود، ارتفاع دسته را كم كنيد، برس دسته را چك كنيدو درجه دستگاه را برسي كنيد. در صورتي كه با اين اقدامات جاروبرقي شما درست نشد باز هم به موارد ديگر رجوع كنيد

راه هاي پيشگيري از ضعيف شدن مكش جارو برقي

با چند عمل ساده و كاربردي شما ميتونيد از ضعيف شدن دستگاه خودتون جلو گيري كنيد، مواردي كه اگر به طور روزمره آن ها را رعايت كنيم صد در صد مشكل حل ميشود. در ادامه به آنها پرداخته ايم:

ادامه مطلب: https://generalelectricrepairco.com/vacuum-cleaner-suction/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۴ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۵۱:۱۳ ] [ نوري ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی