همه چيز راجب لوازم خانگي
نمايندگي معتبر لوازم خانگي

يكي از پر كاربرد ترين قطعات داخل ماشين ظرفشويي، تايمر مي باشد كه وظيفه ي بسيار مهمي بر عهده دارد. گاهي اوقات ممكن است با گذشت زمان تايمر آسيب ببيند و يا دچار مشكل شود كه با وجود اين شرايط بايد در اسرع وقت به تعمير يا تعويض اين قطعه بپردازيد تا از بروز اختلال در عملكرد دستگاه جلوگيري كنيد.

نمايندگي مجاز تعميرات ظرفشويي دوو امروز در اين مقاله قصد دارد به طور كامل درباره ي تايمر ظرفشويي و تعويض آن توضيح دهد تا دانش مورد نياز را در اين زمينه بدست آوريد. در نهايت تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد تا بتوانيد خودتان در منزل و بدون كمك ديگران، عيب يابي كنيد.

تايمر چيست و چه وظيفه اي دارد؟

تايمر به عنوان مغز ماشين ظرفشويي شناخته شده كه موظف است، وظايف بخش هاي مختلف دستگاه را به آنها ابلاغ كند. به طور كلي و مختصر مي توان بيان كرد كه تايمر وظيفه ي كنترل و نظارت بر تمامي چرخه هاي مشخص شده در ظرفشويي را بر عهده دارد. اگر اين قطعه آسيب ببيند و يا دچار مشكل خاصي شود، بايد در اسرع وقت اقدام به تعويض يا تعمير آن كنيد. در غير اين صورت عملكرد دستگاه دچار اختلال خواهد شد و ديگر كارايي سابق را نخواهد داشت.

علت كار نكردن تايمر ماشين ظرفشويي چيست؟

دلايل مختلف و گوناگوني وجود دارند كه باعث از كار افتادن تايمر ماشين ظرفشويي مي شوند كه قصد داريم در ادامه مهم ترين آنها را برايتان بيان كنيم. به ياد داشته باشيد كه پيش از تعمير يا تعويض تايمر ابتداي مواردي را كه در زير به آنها اشاره خواهيم كرد، بررسي نماييد. در نهايت تا انتهاي مقاله ما را همراهي كنيد و مطالب را با دقت بخوانيد:

  1. سوييچ درب ماشين ظرفشويي معيوب مي باشد.
  2. تايمر و برد الكتريكي ماشين ظرفشويي معيوب مي باشد.
  3. شناور يا ميكروسوييچ شناور معيوب مي باشد.

سوييچ درب ماشين ظرفشويي معيوب مي باشد.

همانطور كه مي دانيد براي رعايت نكات ايمني، قطعه اي بر روي درب ظرفشويي نصب شده كه به آن سوييچ مي گويند. اگر سوييچ آسيب ديده باشد درب به درستي بسته نخواهد شد و به همين دليل دستگاه شروع به كار نخواهد كرد. در نهايت، خرابي اين قطعه موجب بروز اختلال در عملكرد تايمر و برنامه هاي شست و شو مي شود. براي رفع اين مشكل بايد اتصالات ميكروسوييچ و يا برد را بررسي نماييد. در صورتي كه دانش كافي در اين زمينه نداريد حتما با يك تعميركار ماهر و حرفه اي تماس بگيريد.

تايمر و برد الكتريكي ماشين ظرفشويي معيوب مي باشد.

تايمر و برد الكتريكي وظيفه ي نظارت بر روي عملكرد موتور، پمپ تخليه و شير برقي را بر عهده دارند. در صورتي كه تايمر و كنترل الكتريكي دچار مشكل شوند ديگر قطعات ماشين ظرفشويي نيز به درستي عمل نخواهند كرد. براي رفع اين مشكل بايد اتصالات سيم هاي تايمر را بررسي كنيد و سپس مطمئن شويد كه در سيم ها جريان برق وجود دارد. اگر با مشكلاتي مانند قطعي و يا شل شدن اتصالات مواجه شديد، حتما در اسرع وقت آنها را مجددا برقرار كنيد. لازم به ذكر است كه براي انجام اين كار ها بايد ابزار مناسب، تجربه و دانش كافي داشته باشيد. در غير اين صورت با يك تعميركار حرفه اي تماس بگيريد و از او كمك بخواهيد.

شناور يا ميكروسوييچ شناور معيوب مي باشد.

شناور و ميكروسوييچ در كف دستگاه قرار گرفته اند. هنگامي كه آب به اندازه ي كافي وارد مخزن ماشين ظرفشويي مي شود، شناور بالا مي آيد تا ميكروسوييچ را تحت تاثير قرار بدهد. اين گونه فرمان توقف آب از طرف سوييچ شناور به شير برقي ارسال مي شود. در صورتي كه شناور مسدود و يا كثيف شده باشد، تايمر عملكرد درستي نخواهد داشت. براي رفع مشكل بايد اتصالات ميكروسوييچ را بررسي نماييد. در صورت نياز به تعمير يا تعويض شناور بپردازيد. اگر مهارت كافي در اين زمينه نداريد حتما از يك تكنسين ماهر كمك بگيريد.

نحوه تعويض تايمر ماشين ظرفشويي

اگر پس از بررسي موارد بالا تايمر شروع به كار نكرد، بايد اقدام به تعويض خود قطعه كنيد. در ادامه مراحل انجام اين كار را برايتان به ترتيب و به طور كامل بيان كرده ايم. در نهايت تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد و آگاهي خود را در اين زمينه بالا ببريد. اين گونه مي توانيد خودتان در منزل و بدون كمك ديگران، تايمر ماشين ظرفشوييتان را تعويض نماييد.

  1. ابتدا براي صرفه جويي در مصرف برق و جلوگيري از خطر برق گرفتگي، دو شاخه ي ماشين ظرفشويي را از پريز برق بيرون بياوريد.
  2. سپس از قسمت جلويي صفحه كنترل، كليد تايمر ماشين ظرفشويي را خارج كنيد.
  3. در مرحله ي بعدي كليد قفل دستي درب دستگاه را جدا كنيد. به ياد داشته باشيد كه بايد پيچ زير كليد را نيز باز نماييد.
  4. حال درب را از صفحه ي داخلي جدا كنيد و تمامي پيچ ها را از روي صفحه باز نماييد.
  5. سپس اطراف صفحه ي خارجي را با دست نگه داريد و سعي كنيد آن را به آرامي به بالا بكشيد. اين گونه به طور كلي جدا خواهد شد.
  6. پس از انجام مراحل بالا به تايمر ماشين ظرفشويي دسترسي پيدا خواهيد كرد.
  7. اكنون بايد تايمر را از جايگاه خود بيرون بياوريد و رابط كانكتور سيم را با دقت از آن جدا كنيد.
  8. سيم ها را به قطعه ي جديد وصل نماييد و آن را در جايگاهش قرار دهيد.
  9. در آخر تمامي مراحلي را كه در بالا ذكر كرديم، برعكس انجام دهيد.
  10. مجددا دو شاخه ي ماشين ظرفشويي را داخل پريز برق بگذاريد و مطمئن شويد كه جريان برق وصل شده است.
  11. اگر براي انجام مراحل بالا مهارت و دانش كافي نداريد، حتما با يك تكنسين ماهر و حرفه اي تماس بگيريد تا به شما كمك كند. در غير اين صورت ممكن است به دستگاه آسيب هاي بيشتر و جدي تري وارد كنيد.

ادامه مطلب: https://daewoorepairco.com/replace-washing-machine-timer/

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۸ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۴۷:۲۹ ] [ نوري ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی